کد خبر: 1215947
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
 آرمین بینا 

جوان آنلاین: سارق موتور سوار در شمال تهران با شلیک پلیس جان باخت و همدستش زخمی شد. 
به گزارش «جوان»، دقایقی از ساعت ۱۰ صبح دیروز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه گذشته بود و مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های شهرک غرب در شمال تهران به دو سرنشین موتورسیکلتی که در حال دور دور بودند، مشکوک شدند. مأموران پلیس موتورسواران را تحت‌نظر گرفتند و متوجه حرکات مشکوک آن‌ها شدند. از سوی دیگر مشخص شد پلاک موتورسیکلت مخدوش است. به همین دلیل این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که دو سرنشین موتور‌سیکلت کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ و در حال زاغ‌زنی برای سرقت هستند، بنابراین مأموران برای بررسی بیشتر به موتور‌سیکلت نزدیک شدند، اما راننده موتورسیکلت وقتی متوجه مأموران شد به سرعت از محل فرار کرد. مأموران ابتدا دستور ایست دادند و وقتی دیدند سرنشینان موتورسیکلت توجهی به دستور ایست ندادند، آن‌ها را تعقیب کردند. راننده موتورسیکلت به سرعت همراه ترک‌نشین در حال فرار بود و مأموران هم برای توقف آن‌ها ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند. شلیک‌های پی در پی هوایی مأموران، مردان موتورسوار را متوقف نکرد و این بار مأموران آن‌ها را هدف قرار دادند و در نهایت موتورسیکلت آن‌ها واژگون شد و متهمان نقش بر زمین شدند. ترک‌نشین با شلیک گلوله در دم جان باخته‌بود، اما راننده که زخمی شده‌بود، پس از دستگیری برای درمان به بیمارستان منتقل شد. 
 تحقیقات جنایی 
لحظاتی پس از این حادثه، مأموران خبر کشته‌شدن مرد جوان را با شلیک گلوله، به قاضی موسی رضا‌زاده بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند. با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد ۲۷ ساله‌ای روبه‌رو شدند که با شلیک دو تیر به پاهایش و یک تیر به کمرش فوت کرده‌بود. 
همچنین مشخص شد تیری که به کمر مرد ۲۷ ساله اصابت کرده پس از عبور از کمرش به کمر راننده برخورده و او را هم زخمی کرده‌است و مأموران هم وی را برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند. 
یکی از مأموران درباره حادثه گفت: «مدتی است گزارش‌های زیادی درباره موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی به کلانتری می‌رسد و شاکیان می‌گویند دو مرد موتور سوار نقابدار به آن‌ها حمله و موبایل آن‌ها را سرقت کرده‌اند. ساعتی قبل در محدوده در حال گشت‌زنی بودیم که موتورسیکلتی با پلاک مخدوش نظرمان را به خودش جلب کرد. حرکات آن‌ها مشکوک بود و از طرفی هم هر دوی آن‌ها ماسک به صورت داشتند و افرادی را که در حال صحبت کردن با تلفن بودند، زیر نظر می‌گرفتند. بررسی‌های ما حکایت از آن داشت آن‌ها موبایل قاپ هستند، به همین دلیل به آن‌ها نزدیک شدیم، اما دو مرد موتورسوار اقدام به فرار کردند. آن‌ها به دستور ایست ما توجهی نکردند و فرار کردند. در تعقیب و گریز چند تیر هوایی هم شلیک کردیم، اما آن‌ها متوقف نشدند تا اینکه با رعایت قانون به کارگیری سلاح آن‌ها را هدف قرار دادیم و شلیک کردیم. یکی از آن‌ها در این حادثه فوت کرد و نفر دوم هم زخمی و به بیمارستان منتقل شد.»
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بازپرس جنایی دستور داد کارآگاهان ابتدا بررسی کنند مأموران گشت پلیس در این حادثه، قانون به کارگیری سلاح را رعایت کرده‌اند یا نه؟ همچنین دستور داد همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه از مرد زخمی پس از بهبودی تحقیق کنند و سوابق او و مرد فوت‌شده هم بررسی شود.

برچسب ها: پلیس ، سارق ، شلیک پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار